2010-07-20

Still leben

- Du farfar, kan du berätta den där sagan igen? Vi har, som skrivet, haft besök av Lilla Hjärtat. Enligt recensionerna i Digitalt Foto så är min nya kamera, Olympus SP-800Uz, inte bra på sportfoton. Det tänkte jag inte på. När man ska fota Lilla Hjärtat så blir det mest en massa schwisch och inte mycket fokus. Det är nämligen full fart på den lilla.
Däremot går det bra att fota sådant som är stilla. Såsom vinbären som mognar på busken. Idag är det dags att plocka av dem.

Fjärilsfladder går också bra att fota. Här sitter det tre kompisar på samma blomma, Rosenspirea. Jag brukar kalla den ogräsbusken, kanske elakt av mig. Men den skjuter otaliga skott och nästlar sig in precis över allt. Har man gett den ett lillfinger...
Dagen idag:
... hämtar sig U på Sahlgrenska efter en akut operation
... klipper grannen gräset
... föds måhända en ny liten släkting på Västerås BB
... firar vi Margaretor vår namnsdag

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina sommarbilder och ljuvlig sommarstämning hos Dig...

Jag använder Olympus kameror och är nöjd med dem och jag hoppas att du kommer att trivas med din också :)
Ha det skönt i sommarvärme
Halina

em sa...

Dina vinbär ligger nog en vecka före mina. Smakade nyss, det var inte riktigt njutbart.
Margaretha

Lisan sa...

Vilka härliga bilder!

Maggan sa...

Halina: Tack för din kommentar. Jag har just sett vilka fantastiska bilder du fotat med Olympus.
em: Om jag får upp energin tillräckligt idag, blir det vinbärsgelé av dem.
Lisan: Tack!

Lotta sa...

Du vet det var därför som vi tog bort rosenspirean framme vid vägen för det kom millioner skott där det inte skulle komma
Härliga bilder Maggan
Jag vet att olyppus är kalas Halina har det.Hon är helt suverän den människan...
Var nöjd med valet
Jag har ju Sony och det är ju också lite mer udda Jag är supernöjd.
Jasså du har vinbär
Jag är för lat för jag orkar inte plocka av dem hahaha
Vi hade både svarta vita och röda men de buskarna är borta.De stod där som honungsrosen står nu
På baksidan intill altanen.
Så gulligt med farfar och lilltjejen
Ja de är sköna de små liven
En av våra småkillar fyller 9 den 25fast de skall till Danmark så fira får vi göra när de kommer hem.
Nu håller kennet och jimmy på med altanen och det blev mer än vi trodde .
Ha det super Hälsa farfar Kramizzzar ifrån oss här på västan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...