2010-07-24

Ett gott parti

Ett lappkast blev det i väderleken. Från tropisk hetta till nordisk kyla. Måtte sommarvärmen komma tillbaka. - Svalorna flyger väldigt högt, säger Maken just. Det låter hoppfullt.
Igår eftermiddag/kväll kom A på besök på sin röda hoj. Vi har inte setts på ett tag så det blev mycket prat om vad vi varit med om. Och många glada skratt. Kvällen avslutades som sig bör med ett parti Alfapet och jag vann!!
Dagen idag:
... lockar inte till bad
... firar vi våra Kristinor
... får jag träffa Lilla Hjärtat igen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vädret kan vi inte påverka så det gäller att hitta sysselsättning. Ta hand om behövande och göra lite nytta. Jag har fått ihop 2 flaskor med saft, inte illa!
Hanna är hemma på besök och jag kan inte nog beundra den runda boll till mage som är ett kommande barnbarn. Jag har saknat både mormor och farmor som barn, kanske är det därför som det känns extra roligt att jag kan glädja mina barnbarn. Tack för mysig läsning och vi hörs och syns inom någon vecka. Terttu

Maggan sa...

Hej Terttu! Kul att hitta dig här. Tänkte på din dotter häromdagen. Det kommer att bli så härligt för dig när du får ett barnbarn till.
Ser fram emot att träffa dig snart igen!

epsilon sa...

Chockartat omslag i vädret. Fast regnet är ju välbehövligt förstås.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...