2010-08-16

Favoritmotiv

Den här vackra smidda dörren stötte vi på vid vår lördagsutflykt. Den satt på en rödmålad bod, men kunde lika gärna ha varit en kyrkport.
Efter utflykten, lunchen och dopp i barnpoolen vilar Lilla Hjärtat ut i farmors knä. Vi läser boken Lilla Rackarunge och ordet Rackarunge eller kanske snarare Jackajunge är något som hon lagt på minnet och använder i olika sammanhang. I lördags var det farfar som var en "jackajunge".
I fredags var mormor och morfar barnvakter. Morfar är precis som farfar och farmor väldigt intresserad av fotografering och favoritmotivet är förstås Lilla Hjärtat. Här är det någon som blir mediatränad från späd ålder. Den här bilden har morfar tagit och den är så fin så den kan jag inte motstå.

Tomaterna mognar vid husväggen. Likaså druvorna som blir allt större och allt blåare. Snart kan de skördas.

Dagen idag:
... har varit en vanlig dag på jobbet
... har de flesta arbetskamrater återvänt från semestern
... har jag sett en neongrön jättelarv
... har Lilla Hjärtat framgångsrikt skolats in på nytt dagis
... har jag druckit kaffe men känner mig ändå trött

Får kanske ta mig en kopp till?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...