2010-08-11

Längs min väg och Gräsligt besviken

Klockan 7 imorse hoppade jag upp på min cykel och trampade nerför allén. Solen sken snett in mellan träden och det var ännu ganska kyligt i luften, bara tio grader visade termometern.
Nära jobbet ligger Dammen, idag ganska bra vattennivå. Ibland är den helt torrlagd och då ser det inte riktigt lika vackert ut.

Efter arbetsdagens slut hittade jag dessa krabater vid cykelstället. De väntade med hukande huvuden på sin mamma, som höll sig på behörigt avstånd tills jag avlägsnat mig. Inte tycker jag att dessa ungar är så söta, precis.
Det småduggade på hemfärden och jag hade knappt hunnit innanför dörren förrän ett rejält åskväder bröt ut med ordentliga knallar och hällande regn.

Imorse drog jag på munnen åt en insändare i Nerikes Allehanda: Signaturen Mycket Besviken skrev att trots upprepade påringningar hade Länstrafiken inte rensat bort ogräset i busskuren vid X-by. Och så var det inlagt ett foto på denna förskräckliga kur. Mycket Besviken hade betalat sitt busskort och krävde lite ordning. Tänk om det regnade och man skulle behöva ta skydd i kuren!
Ja, ja! Det borde finnas betydligt viktigare saker att bry sig om och bli besviken över än några grässtrån.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...