2013-04-02

Famnen full

Lammungar är ett vårtecken, säkert som något! Här har jag famnen full där jag står i den snötäckta fårhagen. Eva och Arne har ytterligare tre lamm och ytterligare lamm är på gång. Tackan Berta är höggravid.

För mig blev det vårens första riktiga sollapardag, där vi satt på trädäcket och njöt. Vi gjorde en liten promenad ner till sjön, där isen låg tjock men som gav ifrån sig ljudliga råmanden och smällar.

På kvällen var det en musikgudstjänst i Ramundeboda kyrka. Två begåvade systrar spelade cello, piano och sjöng. Överjordiskt vackert!

Så blev min första april 2013

Dagens sjalar

är två till antalet, inköpta på en vårresa 2010 till Venedig med min vän PO66. Den ena är i sammet med djupa, mörka färger och inslag av guld. Den andra är lätt, i olika nyanser av lila och med små blommor och pärlor påsydda.


Man kunde ha haft det sämre. 


2 kommentarer:

Musikanta sa...

Får ge mig ut på promenad och se efter om det finns några nya små lamm i fårhagen en bit bort.
Håller med dig om att det verkligen är ett vårtecken.
Cello är ett väldigt vackert instrument - förstår att det var fint!
Kram

Maggan sa...

Musikanta: Du skulle nog ha tyckt om gårdagskvällen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...