2013-09-05

Kommers vid Paradistorg

Paus vid Paradistorg
Jaha, nu har vi vinkat av Obama. Reportrarna sammanfattade det hela som ett trevligt besök. Och det tror jag nog att Mr President också tyckte. Stockholm visade sig från sin soligaste sida.

Själv tillbringade jag viss tid i den sydvästra "förorten" där det var marknad hela dagen. Tänk att kunna åka på marknad mitt på blanka förmiddagen en vanlig vardag! Jag hade inte spenderbyxorna på mig men det blev i alla fall nya lakritsremmar till Maken, borstar, sulor, handskar, en stor kasse bröd, fina papper och choklad från Fair Trade-ståndet.

Nu sitter jag och filar på texter till Andrum, som ska hållas på söndag kväll i vår fina träkyrka. Det ska handla vad som är onödigt och vad som är nödvändigt här i livet.
Mycket rönnbär! Blir det en sträng vinter då?
Snart är det nödvändigt att börja med lunchen. Det blir ärtsoppa idag!

Hej, hej!!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...