2019-06-21

Födelsedag i färg

Regnbågen visade sig över hustaken, LH med blomma, syster S presentade med tavla.
Syster S under paraplyet beundrade regnbågarna, kompisen T-S i trädgården
Dagarna kommer och går. Går det inte lite snabbare nu för tiden? Min födelsedag har passerat och jag har hunnit fylla 68 år, eller är det 86 undrade Joy retsamt.

Barn och barnbarn var här och min syster S kom åkandes från Göteborg. Med sig hade hon en tavla som hon målat. Den föreställer mig som sexåring. Hon är duktig, min syster! Kompisen T-S tittade in en stund och tänk, vi kunde fika utomhus.

LH, mitt barnbarnshjärta, har hunnit bli tio och ett halvt år. Visst är de lika, pappa och dotter, när man ser denna bilden på pappa Joy som nioåring?


Jag har blivit "kärleksbombad". Hälsningar har strömmat in från alla håll och kanter och glatt mitt gamla hjärta. Jag är så tacksam.


Trevlig midsommar önskar
Maggan

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Grattis i efterskott!
Ni ser ut att ha haft en jättefin midsommarafton -precis sådär som den ska vara :)

Maggan sa...

Tack för det, Karin! Jo det var en fin midsommar, för er också ser jag. Idag firar vi vår 46-åriga bröllopsdag.

Ulrika sa...

Åh, jag har missat att du fyllt år: grattis!! :-)

Och grattis till bröllopsdagen också.

Maggan sa...

Tack så mycket Ulrika. Kul att du ska flytta hitåt snart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...