2019-06-29

Sommar, sommar, sommar


Den sista veckan i juni 2019 är snart till ända. I Céret i Frankrike mätte man + 44 grader igår, rapporterade PO66. Fruktansvärt. Här hemma har det varit blygsammare och behagligare temperaturer.

Jag har rotat omkring lite i trädgården, läst i födelsedagsboken Mellan himmel och hav (jättebra) och när det regnade en dag la Maken och jag klart födelsedagspusslet, en bild från ett soligt Provence.

I början av veckan kom två av mina rara väninnor på en kopp kaffe. Då var det nästan för hett för att sitta i solen.

En eftermiddag var jag med på ett styrelsemöte på en veranda med utsikt över en sjö. Igår var jag på uppdrag för Bodarne-Magazinet och intervjuade en glaskonstnär i kornblå blus. Vägen till henne var kantad av massvis med prästkragar.

Det blev en innehållsrik sommarvecka, trots att almanackan från början inte hade mycket inskrivet. Men man kan ju fylla på!

Lagom varma sommarhälsningar!
Maggan


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...