2020-01-15

Januaridagar


I måndags eftermiddag var det dags att göra en ögonundersökning på Capio inför en förmodad starroperation. Mina ögon fick en noggrann genomgång av både sköterska och läkare. Det konstaterades att jag har kraftig gråstarr, speciellt i höger öga där även gula fläcken har förändringar som nog måste opereras. Hmm. Men sköterskan var positiv, trodde att jag ska kunna se bra utan vare sig linser eller glasögon (men läsglasögon), när vi är färdiga. Och jag som haft glasögon sedan tonåren!

Maken körde oss hem från La Stada. Med mina förstorade pupiller såg billjusen ut som strålande solar och den starka stjärnan i väster såg ut som en galax. Jag förstod inte först vad det var för himlafenomen, Jag kom att tänka på van Goghs målning Stjärnenatt,


För övrigt har det nya året startat upp fint och de flesta vardagsaktiviteterna har dragit i gång. Jag har redan hunnit jobba två gånger på Kupan, varit på redaktionsmöte och styrelsemöte. Igår intervjuade jag en kvinna för pastoratets tidning, Bodarne-Magazinet. Vi fick en väldigt fin pratstund, som jag ska försöka göra något bra av. I eftermiddag är det månadsmöte med SPF och ikväll den första föreläsningen för våren. Olle Medin kommer och berättar om sin konst.

VH i utfrågningsstolen


Önskar er nu en bra start på det nya året!



PS: För exakt sju år sedan, den 15 januari, snurrade jag runt med min nybesiktigade bil på järnvägsbron och blev påkörd front mot front. Då var det gott om snö!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...