2020-01-18

Opp Amaryllis, vakna min lilla


God morgon!

Jag vaknar som vanligt i ottan och passar på att småprata lite med dig.

Igår var de här damerna och jag till ett av ortens nyförvärv: Herrgårdshotellet. Ja, egentligen är det inte nytt utan det har återuppstått i nygammal skepnad. Nu erbjuder man luncher varje vardag och brunch på lördag. Men caféverksamheten får vänta till sommaren. Så vi var lite för tidiga. Vi fick dock varsin kopp kaffe och en trevlig pratstund i den vackra salongen.


Amaryllisen jag fick från Ve i julas har klämt ur sig ytterligare en blomklocka, en liten sladdis. Den lyser så fint i vintermörkret.

Annars, då? Hur har du det själv?

Må så gott! På återhörande!

1 kommentar:

epsilon sa...

Han var ju vänligheten själv, herrgårdshotellets ägare.Och vilken fin miljö att sitta i och samtala.Det vill jag gärna gör om.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...