2020-01-06

Minnen, Möten, Mat

Det allra bästa med jul- och nyårshelgerna är alla hälsningar och tankar till släkt och vänner, nära och fjärran, i nutid och i förfluten tid. Just i juletid tänker jag speciellt mycket på mina föräldrar, som ordnade mysiga stunder åt oss systrar.
Syster S, Lillasyster L och jag med våra favoritjulklappar

Under jul- och nyår har vi umgåtts med barn, barnbarn och svärdotter och nu i Trettonhelgen har det blivit fina möten med vänner och syster och svåger.

Hemma



I lördags hade vi våra vänner från sydvästra förorten här och vi bjöd på nyårssupé några dagar för
sent. Maken var kallskänk och skapade några läckra munsbitar till förrätt: egengjord tapenade med salami och pepparrotsgrädde med rom, crabsticks och räkor på rostat bröd. Jag stod för huvudrätten: hasselbackspotatis och fläskfilégryta med supergod sås och sallad. Och så rundades middagen av med blåbär, glass och chokladgrädde i cocktailglas. Mumsisch!

Borta


Igår åkte vi regn och rusk in till La Stada, där vi stämt träff med lillasyster L och K-O på en libanesisk restaurang. Mycket trevligt och jättegod mat i en meny med smakprov på en hel hoper varma och kalla rätter. Det var andra gången jag åt libanesiskt och det gav mersmak.

Sent i eftermiddag avslutar vi Trettonhelgen med körsång i Tiveds kyrka i Sannerud. Vi i Bodarnekören sjunger julens sånger sedan blir det  risgrynsgröt i församlingshemmet efteråt. Det låter väl bra? Kom om du kan! Det börjar kl 16.00.






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...