2020-05-13

Alla har vi en historia att berätta

Nu finns Sydnärkenytts papperstidning att snappa upp från biblioteket, stationen, Mathildas eller Coop i Laxå. I den finns bland annat att läsa om Keijo Johansson, min exkollega på ESAB, som kom till Sverige som finskt krigsbarn den 7 juni  1944. Det är jag som skrivit texten (utom underrubrikerna). Kan inte göra som jag gjort tidigare ibland, lägga artikeln på Facebookgruppen Du vet att du är från Laxå, eftersom administratören inte godkänner reklam. Annonserna är från lokala företag som kan behöva allt vårt stöd så här i Corona-tider, så läs gärna dem också.

1 kommentar:

epsilon sa...

Åh Margareta vilken fin artikel. Så olika liv ödet har i beredskap för människor.
Pratade med Keijo om hans uppväxt när vi upptäckte att vår dotter bor i Örslösa, nästgårds till hans barndomshem. Jag blev ju extra hjärtnupen över att han skildes från sin tvillingsyster kanske för att jag är tvilling själv. En del finska krigsbarn har ju upplevt det på ett helt annat sätt men han uttrycker ju inte på minsta sätt annat än att han haft det fint i tillvaron. Så fint att läsa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...