2020-06-21

Uj, uj, uj

Uj, uj, uj, som vi säger i Närke. Nu har det firats i flera dagar här i den lilla galliska byn. Vi har firat både midsommar och min födelsedag och spriten har stått på bordet. Alltså handspriten!


Som tur var har det varit ett perfekt väder, så vi har kunnat sitta ute. När det blev för hett under markisen, flyttade vi ner till den lilla platsen vid skogsbrynet. Där står nu irisarna och sträcker på sig så vackert med den stora plymspirean i bakgrunden. På bilderna ovan syns goda vännerna Ve och EM och min lillasyster L och K-O förutom Maken och undertecknad. Bilderna till vänster är från i torsdags och bilderna till vänster är från idag, söndag. Alltså ingen större folksamling samtidigt.


Årets midsommarafton förflöt utan dans kring stången, men med alla de mina runt om mig. Jag hade dukat en rätt innehållsrik buffé, som det var fritt fram att förse sig av och sedan hitta sig en plats utomhus.


Vi gamlingar höll avståndet, för det mesta. Jag njöt av att få se och prata med barnbarnen på riktigt. LL växer så det knakar. Hon sjöng Habibi med stor inlevelse, precis som idolerna i Dolly Style. LH gick runt med en  bok och läste högt för mig ibland, när det var särskilt spännande.


Igår kväll kvistade vi över till Ve och hennes man och fick träffa lilla Mella och hennes föräldrar. Mella har blivit 6 månader och älskar att promenera med hjälp av sin pappa. Är det inte väldigt tidigt? Hon är en stabil och trygg tjej och så jättesöt!

Det blev en så fin helg och jag är helt nöjd och glad!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...