2021-02-25

Vår på G

Vi firade 48 årig förlovningsdag igår den 24 februari. Det var ett tag sedan!

 Hej där!

Verkar som våren är kommen. Isarna smälter, gruset kommer fram på gångarna, mossan lyser illgrön, fåglarna klarar sina strupar och sjunger i gryningen. Isen på dammen, på vilken vargen bara för någon vecka sedan raskade, är i upplösningstillstånd. Det kunde jag konstatera när jag tog en liten promenad i eftermiddag.


Det har varit gråväder, milt och luddigt, i veckan.


Men solen har också varit synlig. När jag kom ut från Emmas fotvård härom dagen höll solen på att gå ner. Jag ställde mig mitt på Järnvägsgatan (med fara för mitt eget liv) och knäppte en bild:


Nåja, faran var väl inte så överhängande! Trafiken var rätt gles.

Imorgon ska det bli sol och en temperatur på över tio grader. Då gör vi en utflykt!


2 kommentarer:

mossfolk sa...

Ljuvligt! Vi har också en utflyktsplan i morgon, men nu såg jag precis att vinden ska svänga om till nordan och blåsa med 12m/s. På sätt och vis bra, för i blåsten torkar det ju upp fortare, men utflykten får eventuellt vänta till helgen ;)

Maggan sa...

Hej mossfolk! Ja, ni är ju en riktig utflyktsfamilj! Jag älskar att göra utflykter, brås på min pappa Olle, och vi försöker göra åtminstone en i veckan, Maken och jag. Vi är ju pensionärer och har tid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...