2021-02-17

Vargavinter


Det var dags. Det grå började breda ut sig mer och mer och frisyren hade lurvat till sig. Äntligen var tidpunkten kommen då jag fick sätta mig framför spegeln och låta MP gå loss med sax och färgburk. Skönt.

Igår på eftermiddagen, när vi sjöng in några fastlagspsalmer för Youtube, fick en av deltagarna ett sms från sin dotter: Nu passerar en varg över Smeddammen i riktning mot Skogvaktarstigen! Smeddammen är det som räknas som sjöutsikt vid taxeringen av vår bostad. En halvtimme senare var jag hemma igen och såg barn och hundar leka i snön. Även om vargen säkerligen var långt borta vid det laget, så tyckte jag att det var bäst att varna. 

Nu ska jag gå ut och hämta tidningen i brevlådan i min röda jacka. Får se mig noga om.

Dagens pussel


2 kommentarer:

epsilon sa...

Det är nog ingen fara för oss i mormors/farmosrsgeneqtionen ens om vi klär oss i rött. Men det skulle vara roligt att få se en varg irl, har hittills bara sett spår. Mest på Toften under hasselforsrevirets tid.

Maggan sa...

Fast Rödluvans mormor blev ju förstås slukad, så mormor hon var!! Jag vill också se en varg, på avstånd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...