2021-02-01

Solens upp- och nedgång

Det börjar dagas allt tidigare. När jag lyfte blicken ut genom fönstret i morse, möttes jag av en helt ljuvlig rosa himmel. Och igår, den 31 januari, när jag hämtade tidningarna, hörde jag talgoxens försiktiga vårläte. Har du också hört det?


Det blev mycket sport igår, på TV det vill säga! Utför och uppför och på längden och tvären. Roligt när det kommer nya friska förmågor av heja på, som Linn och Oskar. Innan det var dags för den gastkramande handbollsfinalen, VM-matchen i Egypten mellan Sverige och Danmark, kände jag att jag måste ut och lufta på mig.


Jag hann precis till Undens strand när solen började sänka sig ner. Vattnet i bäcken vid Sågkvarn forsade ut i sjön och tillät inte isen att lägga sig till ro vid mynningen. Solen färgade snökristallerna röda och det blänkte i den gamla ladans fönster. Allt var tyst, iskallt och fridfullt. Nu saknade jag bara pärlugglans läte, hade varit pricken över i:et.

Januari månads glädjeämnen:
  • Tulpaner
  • Citrusfrukter
  • Semlor
  • Ljuset i horisonten
    Dagens pussel: Sunflowers av George Dunlop Leslie


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...