2021-12-10

Det lackar mot jul


I morse spejade jag ut genom fönstret när började dagas. Ett fint snötäcke hade lagt sig över gräsmattan. Temperaturen ligger nu kring nollan från att för några dagar sedan legat på bistra minus 20 grader. 

Mina julförberedelser går i maklig takt. Har hunnit få upp några julgardiner, köpt de flesta julklapparna och skrivit några julhälsningar. Men julbröden ska jag baka idag, tänkte jag.


Igår satt jag en stund i tandläkarstolen i Kumla och fick det glada beskedet: Inga hål, det ser bra ut. Det firade jag med Maken och kompisen A från A-sund på kondiset i närheten. Sedan raka spåret till uppsjungning med kören på Servicehuset. Vi fick varma applåder av den lilla skara som kommit för att lyssna på oss.

Det två nedersta bilderna i collaget visar att det minsann blivit andra bullar också under dagarna som just gått. B-M höll ett sammanträde hemma hos sig och hade bullat upp ordentligt. Det hade också Mellas pappa och mamma gjort, eftersom Mella fyllde 2 år den här vinterdagen och vi var bjuda på kalas. Mellas mamma är rund om magen, (för många bullar eller en bulle i ugnen?)

Igår kom ett paket i brevlådan. Det var en omgång bloggböcker som jag beställt av mina blogginlägg mellan november 2020 - november 2021. Nu har jag 15 böcker av Maggans Blogg i bokhyllan. Roligt att ha kvar och minnas. 


Trevlig helg,
önskar Maggan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...