2021-12-17

Hänt i veckan


Upp Amaryllis! Vakna min lilla! Vädret är stilla, luften sval.

Amaryllisen, som jag fick för min insats på SPFs månadsmöte, prunkar på fönsterbrädan. Vilken ögonfröjd! 

Nu är vi en vecka närmare jul sedan sist jag skrev. Det jag tänkt baka är bakat och julklapparna är ordnade. Två julbord på ortens trevliga restaurang är avklarade. Nu väntar bara vårt eget, som brukar vara bäst, lagom mycket av det man gillar mest. Ser fram emot samvaron med familjen och redan i helgen får vi en försmak av den. Vi ska nämligen ta hand om Lilla Lila, medan pappa och mamma förlustar sig i storstaden. 

Överst till vänster: Tivedspôjkera spelar för födelsedagsbarnet, klädd i guldlamé. Överst till höger: Gårdagskvällens julbord med kära seniorer. Nederst till vänster: Mandelmassebullar som blev bakade när min tid hos frissan blev inställd. Nederst till höger: A från A-sund hälsade på och då blir det Alfapet, givetvis.

Nej nu ska jag ta itu med dagen. 

Ha det så gott!




2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vilken fantastisk blomma! Jag har två fådda amaryllisar, de är på g!

Full rulle hos dig med julförberedelser, jag har bara rullat köttbullar, stekt i ugnen och fryst in. Det blir (som vanligt) väldigt enkelt här med julmaten, men jag håller med om att det smakar bäst med de gamla vanliga smakerna. Jag har ätit två julbord - jag är inte duktig alls med matlagning, men se, min svampomelett får inte de flottaste restaurangerna till!
Färdigkokt skinka på rapsgris, det brukar bli bra.

Jag ligger lågt ett par dagar till med det lilla jag ska göra till jul.

Maggan sa...

Alltså svampomelett! Det får det att vattnas i munnen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...