2021-12-18

Det skymmer


Det började skymma redan vid tretiden. Himlen färgades rosa, lila och blå medan månen hängde som en lykta på trädets yttersta gren. Det fick jag syn på när jag lyfte blicken från Åsa Larssons senaste bok: Fädernas missgärningar. Då var jag ju bara tvungen att fånga ögonblicket med mobilkameran.

Vårt yngsta barnbarn skulle ha varit här nu och livat upp oss, men hon blev sjuk och fick stanna hemma hos sina föräldrar. Förkylningar och maginfluensor grasserar i barngrupperna har vi förstått. Nu får vi verkligen hoppas att hon blir frisk och kry till jul. Det är ju bara en vecka kvar tills dess. Farmor håller tummarna!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Ungefär samma utsikt som jag har haft från köksfönstret ett par dagar. Ljuvligt! Jag njuter av vinterljuset, saknar inte snön.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...