2021-12-25

Julen så här långt


På julaftons morgon hade det fallit ett puderlätt snötäcke över nejden. Det var tämligen lättskottat, så det fixade jag innan jag hämtade tidningarna i brevlådan. Lite senare fick jag hjälp av LL att skotta även till bortresta grannar. 


Jag ser efter grannarnas två katter medan husse och matte är på snabb julvisit. Spåren i snön visade att kissemissarna vågat sig ut genom kattluckan.

När det var dags för mig att gå in genom den här porten för att vara kyrkvärd på julbönen, då sken solen varmt. 

Förutom julevangeliet fick vi höra en fin stämsång av Per Nordin och Lena Tivelind: Maria går i rosengård. Delikat.

Annars har julen firats med god mat och dryck tillsammans med mina kära. En lång tomte tittade in (iförd min röda morgonrock) och han var assisterad av en duktig tomtenissa. 




Nu är det åter tyst i huset. Det är bara Maken och jag kvar. Och lite av julen.

Sedan åter in i tysta vråna, tysta vråna
tomteskaran tassar nätt på tårna, nätt på tårna.
Tipp, tapp, tipp, tapp, tippe tippe tipp tapp! Tipp tipp tapp!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...