2015-03-16

Drag i Mariestad


En liten stad som jag inte besökt så ofta trots att den ligger nära är Mariestad. Igår var vi där. Det var dragspelskonsert på Mariestads Teater och våra Tivedspojkar skulle medverka. Innan det var dags för insläpp strosade fru Glas och jag omkring på gator och torg. Det var så behändigt och gammeldags, så hit ska jag absolut återvända med det snaraste.


Nu fönstershoppade vi bara, kanske tur att affärerna var stängda med tanke på min ansträngda ekonomi.

Konserten var genomtrevlig. Tivedspojkarna spelade fyra bitar och gjorde bra ifrån sig.

Tivedspojkarna spelade på midsommarfirande på Finnerödja Hembygdsgård 2014.

Sedan var det ett en massa spelglada människor som äntrade scenen, undan för undan. Sist i raden kom festliga Bröderna Trück, som spelade i äppelknyckarbyxor och keps. Deras musikstil var 30tals och 40talsswing. Det lät jättebra.



På deras hemsida finns smakprov. Klicka på länken och lyssna.

Nu är det måndag igen med tandläkarbesök för Maken och styrelsemöte för mig.

Ha det så gott!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Alltid roligt med levande musik. Mariestad vet jag är en liten fin stad. Kommer inte ihåg om jag varit där i mitt tidigare liv då jag en tid bodde i Skövde och Alingsås.
Kram från Ingrid

Bloggblad sa...

Vi var i Mariestad för ett par år sen, en sommardag som nog var lika kall som en marsdag. Vi höll på att frysa ihjäl på uteserveringen, så kaffet fick bli inne på ett varmt café. Vi hade samma dag handlat så mycket på porslinsbutiken nästgårds att det inte blev någon shopping.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...