2015-03-07

Fågelskådare


Vart tog det vackra vårvädret vägen? Idag hade det varit fint om solen hade lyst från en klarblå himmel, istället för den iskalla vinden som svepte om våra näsor.

Vi har skådat fågel idag: 1301 sångsvanar och en hel del sädgäss vid Tysslingen. Fascinerande att man kan säga så exakt, 1301. Då var det betydligt skönare att skåda fågel inomhus. Det fanns gott om uppstoppade och målade fåglar i utställningslokalen. Konstgalleriet är inrymt i en före detta lagård och Lilla Hjärtat roade sig med att leka kossan Majros i spiltan längst bort.


Sedan blev det restaurangbesök. Jag tog en mycket läcker pizza: Falkens special och ett glas rött därtill. Kaffe fick vi hemma hos Ems föräldrar, det var första men inte sista besöket. En jättetrevlig dag!

Maken och jag tittade in på Coop på vägen hem. Lite av varje hamnade i kundvagnen, bland annat den här:


Två av böckerna jag köpt (och ännu inte fått) från Svalan låg också på readisken, till cirka en fjärdedel av priset jag får betala till bokförlaget. Hmm. Dumt av mig att gå med. Jag kommer ju ihåg mammas frustration över Svalan. A pro på fåglar!


6 kommentarer:

Emma sa...

Tack för en mycket trevlig dag!

Maggan sa...

Tack själv! Är så glad att ni finns i mitt liv.

Steel City Anna sa...

Gubbe och katt boken har jag hemma, är en trevlig liten bok.

Maggan sa...

Anna: Det ska bli roligt att läsa den. Maken har första tjing och har börjat läsa.

Emma sa...

Nu blir jag lite rörd. Dito.
Kram

Andra året i Hjo sa...

Nu börjar fåglarna komma. Svanar har jag hört och sett själv, och av grannen fick jag höra att många fler är på gång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...