2015-03-14

Knipa!


Vilken härlig vårdag! Vi kombinerade ärende i La Stada med att umgås med sönerna och Em. Efter lunch tog vi en promenad längs Svartån vid Karlslund. Minsann såg vi inte också ett knippar, ett säkert vårtecken.


Vad sägs om mina nya glasögon! Rätt snygga, men det bästa med dem är att jag nu kan se både på långt och på nära håll. Jag kan läsa på skyltar och känna igen folk på 100 m avstånd och samtidigt kan jag läsa på innehållsdeklarationen på burksoppan i affären. Yes!!


Igår träffade jag min vän T-S, som är en strängt upptagen affärskvinna, ständigt uppkopplad. För trettio år sedan lärde vi känna varandra när hon började på företaget och snart blev vi nära vänner. Vi träffades dagligen och åkte till Paris tillsammans när vi vunnit på ett reselotteri. Familjerna umgicks också. Det blev många utflykter, födelsedagsfiranden och nyårsfiranden.

Sedan ett antal år jobbar T-S på annan ort, så det blir allt mer sällan vi ses. Men nyårstraditionen håller vi i, även om vi denna gång ligger lite efter med den. Vi ska fira nyåret så fort vi får tillfälle framöver ...

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frk Jones sa...

Såå snygga glajjor! Klär dig verkligen (ser bra ut och se bra!) Kram

Maggan sa...

Frk Jones: Tack, min vän, för komplimangen! Jag trivs jättebra i de nya glajjorna! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...