2019-04-06

Åh, åh, åh tjejer!


Vi var tolv runt bordet, tolv glada ESAB-tjejer som alla förr eller senare har jobbat på det gulsvarta företaget. Vi ses en gång om året och i år var vi på Bowlingen, trevligt, behändigt och gott. Det tävlades i bowling och i frågesport. både fysiskt och mentalt alltså. De som kom sist i frågesporten får anordna nästa träff. Jag kollade mitt resultat när jag kom hem och såg att fyra poäng inte hade räknats med. Så jag missade äran och en chokladkaka - Attans! Men det var kanske lika bra?

Senast jag var i La Stada gick jag in i en söt liten bokhandel mitt emot Slottet bredvid Hälls konditori och Roxy biografen. Och kom ut med 159 sidor ren och skär nostalgi. Mitt 60-tal heter boken som är sprängfull med bilder och minnen. Njutbart.

Idag ska det bli en varm och solig dag, innan det blir väderomslag. Maken och jag ämnar oss ut i blåsippsskogen. Bäst att passa på!

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så roligt ni tycks ha det!
Bilden är ljuvlig. En hel tjejbukett!
Njut av 159 sidor nostalgi!
Ha en fin helg Maggan!

Maggan sa...

Det samma till dig, Pettas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...