2019-04-04

Smort munläder

Det blev sent innan jag kom i säng igår. Jag tillbringade eftermiddagen och kvällen i Örebro och gick på en föreläsning med en peppare, Thomas Gunnarsson, tillsammans med Em. Jag tog tåget, det är ju så smidigt. Då slipper man leta parkering och kan koppla av med en bok medan man färdas.

Foto: Thomas Gunnarsson
På vägen hem tog det lite längre tid för Tåg i Bergslagen att ta sig fram, eftersom det hänt en olycka på spåret mellan Hallsberg och Kumla. Men min bil stod ensam kvar på parkeringen vid stationen och så var jag hemma i den iskalla vårnatten strax före midnatt.

Vet inte om jag ska skylla på trötthet eller dålig syn, men mitt i natten vaknade jag till av att jag var förskräckligt muntorr (igen). Och jag orkade inte sippa vatten ur glaset bredvid, det har hänt flera gånger att jag slängt vatten i ansiktet och på nattlinnet. Jag trevade istället efter munsprayen, tog bort korken och sprutade in i gapet. Nattkräm!!! Tvi, tvi!! Nu blev jag åtminstone len i munnen.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...