2019-04-18

Glassig eftermiddag


Under gårdagens soliga eftermiddag hade jag ärende till den vackra lilla staden vid Vätterns norra ände. Det kändes som om jag gick omkring i Lillköping, Mästerdetektiven Blomkvists domäner. När som helst kunde Kalle och hans gäng Vita Rosen komma utspringande från den närmaste gränden.

Jag hade lite tid innan jag skulle vara hos Optikern för utprovning av linser. Jag sa väl att jag är ett riktigt blindstyre? Så medan vi väntade på att det skulle bli dags, Maken och jag, hann vi handla mat, kolla i bokhandeln och äta glass i hamnen. Kajan på bilden kunde inte heller läsa. Hon drack gladeligen av vattnet fast det tydligt står att det är till hunden.


Så har barnbarnet Lilla Lila fyllt 3 år. Hon tog emot hemma hos Farbror Joy. För dagen var hon iförd en skimrande prinsessklänning. Det var så spännande att öppna paket. I ett stort paket låg en docka som både kunde dricka välling och sitta på pottan. Den blev hon snabbt mamma till och utbrast upprört med grov röst: - Bajs!!!

Pappa Pe hade bakat en smaskig tårta. När vi sjungit och hurrat och när Lilla Lila hade blåst ut ljuset, fick hon den första tårtbiten. Gott, gott!

Idag är det Skärtorsdag och jag ska stå på torget en timme och bjuda på kaffe för Svenska Kyrkan. Kom dit och ta en kopp, vetja!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...