2014-11-10

Fotoutmaningen 10: Siffror


Dagens ämne för fotoutmaningen är siffror. Då passar väl psalmtavlan som den såg ut igår alldeles utmärkt? De här psalmerna sjöngs förutom körens fem sånger.

Jag är inte mycket för siffror. Kommer mycket bättre ihåg bokstäverna på bilnummerplåtar, t ex. Men telefonnumret till min barndomsvän sitter för evigt fast i skallen. Nu för tiden, när vi har våra mobiler, behöver vi aldrig lära oss telefonnumren utantill. Då får det plats med lite annat istället.

4 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Vet inte om det är så. Bekvämt och bra med smartphones och datorer. Men nog blir vi bekväma i skallen också. Kan inte ens mitt eget telnummer.

Musikanta sa...

Jag är ganska bra på telefonnummer - slipper i alla fall leta på mobilen efter dem till mina nära och kära.

Kan inte vara en bättre illustration för temat Siffror än dem på psalmtavlan!
Kram från Ingrid

Maggan sa...

AåiH: Visst blir vi bekväma. då är det bra att träna med hjärnan på korsord och wordfeud. Sudoko är svårt men förmodligen nyttigt.

Maggan sa...

Musikanta: Förstod att du skulle gilla psalmtavlan!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...