2014-11-23

Fotoutmaningen 23: Nedåt

Maken i grodperspektiv

Dagens ämne: Nedåt

Vore det inte för Ulrikas fotoutmaning, så kanske vi inte hade givit oss ut idag, Maken och jag. Men nu var jag ju tvungen att hitta ett motiv för dagens ämne, Nedåt.

Undertecknad som fotar nedåt. Foto: C Swenson


Först åt vi lunch på Viiby Krog, jag tog en god ungsbakad lax. Sedan gjorde vi en liten runda längs småvägarna i närheten.

Från Viby Hembygdsgård

Närke-slätten - Utsikt från nya fågeltornet
Nu är det bara några timmar kvar innan det är dags för månadens Andrum. Det ska handla om Tacksamhet. Har du möjlighet, så titta in i Ramundeboda Kyrka kl 18.00 ikväll!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Fina bilder! Det har varit en underbart skön söndag som började med att jag var i Sjukhuskyrkan på Vrinnevisjukhuset och spelade på en sånggudstjänst. Mest gamla fina läsarpsalmer. Spelade What a wonderful world som avslutning och just då sken solen in genom fönstret. Solen som vi inte sett på tre veckor...
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Så trösterikt med solen! Här har den inte trängt igenom ännu.

Jag var kyrkvärd i morse också, riktigt mycket folk. Efteråt var det födelsedagskalas i Casselgården för alla som fyllt 80, 85, 90 osv.

Kram,Ingrid!

Anonym sa...

Vackert i mina hemtrakter.

Kram Vanja

Maggan sa...

Hej Vanja!
Det är väldigt fint och idylliskt i Viby med omnejd!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...