2014-11-20

Fotoutmaningen 20: Ögon


Dagens ämne: Ögon

Ser ni vilkas ögon det är på bilden ovan? Det bör inte vara några svårigheter för de som känner familjen.

Ämnet passar bra för mig idag. Jag håller på att prova ut nya linser och det är sjutusan så svårt. Synen har försämrats ordentligt på höger öga och med optikerns hjälp försöker jag få justerat synen. Ännu har jag inte lyckats få till så att synen är acceptabel på både långt och nära håll. Jag vill ju kunna läsa skyltar och känna igen folk samtidigt som jag vill kunna läsa meddelanden i mobilen och läsa på förpackningar utan att behöva ta fram läsglasögon. Jag känner mig som en mullvad, just nu. Optikern har skickat remiss till ögonkliniken. Det kan hända att det blir en starroperation så småningom.


Lyckas inte optikern får jag väl gå till Ögonkällan igen! Den som Maken och jag besökte för något år sedan i den vackra tallskogen.

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Det måste väl vara dina ögon längst upp till höger?
Jag har tre par glasögon som jag alternerar med. Ett par för vanligt seende, ett par när jag läser och ett par när jag sitter vid orgeln eller datorn. Jag har dubletter eller t.o.m. trebletter av samtliga eftersom jag ofta glömmer eller inte hittar något av paren.
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Rätt, Ingrid! Det är mina längst upp till höger. Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...