2014-11-09

Fotoutmaningen 9: Runt plus "Kalle-kören"


Jag gillar runda bord. Här är ett runt bord som jag fotade på Sven-Harrys museum, som just nu visar möbler, tyger och föremål från Svenskt Tenn.

Snart ska jag gå ner till vårt runda köksbord där Maken håller på att duka fram Wallenbergare med tillbehör. Han är kock idag, trots att det är Fars Dag.

Själv har jag varit och sjungit med en liten kör i två kyrkor. Det gick bra, trots att vi var tre sopraner kort vid uppsjungningen på eftermiddagen. Men den kyrkan, Skagershult i Hasselfors, har en helt underbar akustik, så där får man bärhjälp!


Vår körledare heter Kalle och här består vi av tre altar och två sopraner. Roligt var det! Snart ska vi börja öva på julsånger.

Nu doftar det förföriskt från köket! Ha en trevlig söndagskväll! Det ska jag ha!

1 kommentar:

Musikanta sa...

Ditt inlägg påminner mig om att jag ska besöka min absoluta favoritaffär i Stockholm när jag kommer dit nästa gång - Svenskt Tenn. Fast bara titta igen på den där soffan som kostar 65.000 kr. Och på allt annat som är fantastiskt vackert och inte full så dyrt.

Det är besvärligt med små körer i dessa förkylningstider. Det gäller att man håller sig frisk. Tur att ni var några stycken i varje stämma i alla fall.
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...