2014-11-25

Fotoutmaningen 25: Ljus


Dagens ämne: Ljus

Vilket lämpligt ämne för denna dagen! Den enda, nästan, novemberdagen med sol!

Den första bilden är tagen när jag ger mig av till veckans volontärarbete på Kupan. Träden speglar sig i vattenpussarna på parkeringsplatsen.

Den andra bilden är tagen när jag kommit hem från jobbet och inköpsrundan på ICA. Då har solen redan sänkt sig ner bakom trädtopparna och en månskärva har seglat upp på himlen. Grannarna har pyntat sitt äppelträd med ljusgirlander och hos andra lyser adventsstjärnor och ljusstakar redan.

Åh, vad vi behöver ljuset!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Sååååå vackra bilder! Jag såg också den fina månskäran när jag tittade ut vid ungefär samma tid. Himlen var precis lika vacker som din då - jag tänkte ett ögonblick på att gå in och hämta kameran. Men jag hade ju redan varit ute och fotat på eftermiddagen så det fick vara nog med det.
Kram från Ingrid

Andra året i Hjo sa...

Ja, härlig dag. Men oj så fort det blir mörkt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...