2014-11-03

Fotoutmaningen 3: Vardagslyx


Det är måndag. Regnet smattrar mot rutan. Men jag kan kura inomhus. Behöver inte rusa iväg tidigt på morgonen för man är ju pensionär. Det hindrar inte att jag går upp tidigt ändå. Bara för lyxen att skrota runt i morgonrocken, läsa tidningen så länge jag vill, dricka kaffe, scanna igenom mail och facebook, kanske lägga ett pussel på datorn... innan det är dags att dra igång med någonting "nyttigt".

Idag har jag lagat blomkålsgratäng, potatis och Tiveds Handels rökta fläsk till lunch. Tiveds Handel är ju till och med hovleverantör av sina fina rökta alster. Snacka om vardagslyx!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh vad det låter gott!!

Musikanta sa...

Ser mycket gott ut.
Kram från Ingrid

Ruta Ett sa...

Jag säger som skylten jag såg i en dansk köttaffär: "Tänderna löber i vand"!

Andra året i Hjo sa...

Ja, det var riktig lyxmat. Tiveds Handels, måste lägga det på minnet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...