2014-11-27

Fotoutmaningen 27: Idag åt jag ...


Dagens ämne: Idag åt jag ...

Idag blev det köttgryta med potatis och rödbetor till lunch. Och därtill ett glas rött. Det är ju ändå torsdag!


Igår kväll firade Röda Kors-kretsen hundraårsjubileum på Casselgården. Vi bjöds på god mat, jubileumsresumé, rapport från Röda Korsets internationella verksamhet, musikgissningstävling mm. Mycket festligt var det tack vare damerna i festkommittén. Två av dem smilar på bilden i nedre vänstra hörnet.

Klockan är nu halv fyra och det börjar skymma redan. Men om tre veckor vänder det. Trösterikt att veta!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

PRECIS en sån snygg blazer som herrn till höger i bilden har på sig har vi varit och köpt till Kent idag.

Själv åt jag en jättegod spenatsoppa med ägghalvor till middag. Ostkaka med hallonsylt till efterrätt.

Kul med julfester. Min kör ska sjunga på SOF:s julfest 8 december. Det ska bli allsång med gamla godingar också.
Kram från Ingrid

Musikanta sa...

SPF ska det ju vara förstås!

epsilon sa...

- Det är ju ändå torsdag, precis så resonerar Barbro Li och jag, som roar os på egen hand i Gbg. Utställningar och shopping och nyss kommit hem från La baracca rossa - italiensk restaurang i Sannegårdshamnen.

Maggan sa...

Ingrid: Vi håller också på att träna julsånger i mina två körer. Det känns trivsamt.

epsilon: Det låter som ni har det alldeles förträffligt! Hälsa Barbro Li!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...